Al llarg d’aquests tres temes, hem
donat diferents aspectes relacionats amb la introducció progressiva dels
mitjans de comunicació als centres educatius. Aquest s’han convertit en
recursos imprescindibles dels processos educatius, ja que formen part
del material didàctic utilitat amb freqüència a les aules.
Començaré
explicant el significat i l’ús de la prestatgeria digital de la XTEC.
És un servei destinat als centres educatius, en el qual els docents
poden escriure llibres per mitjà d’Internet, això si amb un compte de
correu individualitzat per cada escola o institut. És un recurs
innovador i que suposa que serà bastant utilitzat per molts docents, ja
que pot ser una eina útil per als alumnes.
Tot seguit,
parlaré una mica sobre el projecte
eduCat 1x1. M’agradaria dir, que tot i que estic a favor d’aquest
projecte, hi ha una idea que no em convenç massa. És el fet de deixar
d’utilitzar els llibres de text en format paper. Està molt bé que cada
nen/a puga disposar d´un ordinador personal, que hi hagen pissarres
digitals amb Internet...però crec que es poden compaginar els llibres de
text amb els llibres electrònics. Encara que la tecnologia avança molt
de pressa, des de la meva perspectiva d’estudiant, crec que ha de fer-ho
poc a poc. Els alumnes han de entendre el perquè es fan les coses i en
quin grau els afecten. Des del meu punt de vista, ells haurien de poder
decidir com els agrada més estudiar, si davant d´un ordinador, o amb el
llibre de tota la vida.
Si voleu informar-se més sobre el
projecte 1x1 podeu visitar el següent link:
En
el tema 6 vam
parlar sobre la videoconferència.
Per mitjà d'aquesta podem veure i escoltar una persona en diferents
contextos i llocs, a traves dels mitjans tecnològics. Les
videoconferències són utilitzades en diversos àmbits, no només en
l’educatiu. Simplement es necessita un canó i una pantalla de projecció,
un software i un ordinadors, i per suposat, connexió a Internet.
Hi
existeixen programes com el Connect que serveixen per poder dur a terme
videoconferències des de diversos llocs. En la universitat Rovira
Virgili s’utilitza el programa Adobe Connect per mitjà del moodle.
Sincerament em vaig quedar al·lucinada quan vaig veure i quan vaig
conèixer totes les eines disponibles en aquest programa. Crec que
prompte utilitzarem l´adobe connect per comunicar-nos amb els companys o
professors, ja que fins ara ni sabíem que existia.
Ara
resumiré breument els dos tipus de videoconferències que hi ha:
-
Multipunt: es pot connectar més d’una persona des de diferents llocs al
mateix moment. Té una alta qualitat de so i de veu.
- Punt- punt:
només es pot connectar una persona.
Un altre aspecte que
m’agradaria explicar una mica, ja que considere rellevant i em va
impactar molt és el screen toaster. És un servei que
treballa per mitjà d’Internet i la funció que té és gravar tot allò que
estàs fent en la teva pantalla de l’ordinador. És un recurs fàcil
d’utilitzar i realment potencial. Crec que hi ha moltes aplicacions o
programes difícils d’utilitzar, per això si quelcom expert fa un
activitat javaclic, per exemple, i quelcom usuari vol fer-la, el screen
toaster és converteix, des del meu punt de vista, en la millor
referència.
Un
dels últims continguts que explicaré és el microblogging. És una aplicació que permet als usuaris
escriure i publicar missatges breus com els posts dels blocs. És un
vincle entre les xarxes socials i la telefonia mòbil. Aquest conceptes
només té un any d’existència i deriva del twitter, el pioner i més
popular servidor de microblogging.
El twitter està composat per eines sincròniques,
com l´e-mail o eines asincròniques, com el fax. És un espai web on les
altres persones poden veure i contestar els teus missatges.
Aquest
programa es pot utilitzar a les aules, si voleu conèixer més informació
sobre l’ús als centres educatius del twitter, entreu al següent link:
Ja
per acabar, comentaré breument del.ici.ous.
És un servei de gestió d’adreces d’interès socials a través del web. Es
poden pujar a la xarxa elements d’imatge, so, altres recursos,
projectes etc, perquè siguen consultables per mitjà d’Internet per
altres persones. Tothom col·labora, i es poden compartir idees,
referenciades de manera lògica, a través d’etiquetes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario