Els projectes que vam dur a
terme crec que
han estat molt bé, degut a que veure i escoltar com van fer el seu propi
centre
d’interès i el resultat final dels altres grups, és un bon mètode per
aprendre
de i amb els altres companys. Moltes d´elles van ser molt gracioses, i
personalment, m’he adonat, que en la nostra aula, predomina sobretot, el
sentit
del humor per davant de tot..
Cal dir que pense que la finalitat que busquem tots els grups
quan treballem
de forma col·laborativa és gaudir de la feina
i per suposat, aconseguir un treball ben fet. Sovint és complicat
treballar en grup, per això veig important que els propis alumnes
busquem eines
o formes de treballar dinàmiques o divertides i que ens ajuden a
solucionar els
possibles conflictes que es solen produir.
M’he adonat de que en les exposicions hem gaudit tots molt
amb idees dels
nostres companys i amb fets graciosos, com escoltant les veus de les
nostres
companys/es en les explicacions de les activitats o veient fotos, vídeos
d´ells/es,
etc. Aquest és per a mi, un dels
principals aspectes importants que té treballar en grup: saber modificar
les possibles
situacions problemàtiques, i fer-les més agradables per mitjà d’idees o
estratègies que de forma inconscient surten i ens alegren la metodologia
de la
tasca.
Des
del meu punt de vista, els centres d’interès que hem exposat a
classe eren un poc repetitius. Els animals, els animals del bosc, els
animals de la granja, les abelles...., però crec que és degut a que
és un
contingut que agrada molt als infants, i alhora és fàcil obtindre
recursos a la
web sobre aquest. Vull afegir que van haver-hi altres temes, com els
instruments musicals, l’arròs al delta i d’altres més.
Sincerament crec que vaig estar igual de atenta en tots els
grups, encara
que molts d´ells parlaven sobre els animals i es feia un poc monòton,
però vull
dir que cadascú tenia activitats diferents o fets graciosos que et
captaven l’atenció.
El nostre centre d’interès, els contes adaptats a infants
amb dificultats
auditives o visuals, un cop he vist la resta de projectes, veig que
ha
tingut un enfocament diferent a la resta. Crec que és així degut
principalment
a la nostra finalitat, que no és només apropar als alumnes a les noves
tecnologies,
sinó que en primer lloc és facilitar eines o recursos per integrar
aquells
alumnes amb necessitats educatives especials i sobretot que la resta
siguen
conscients de les seves dificultats. Està clar que les eines o recursos
són
facilitades per mitjà de les noves tecnologies, però aquesta finalitat
està “situada
de forma indirecta”.
Crec que en el nostre projecte hem fet una petita errada, i
és que haguérem
tingut que adaptar totes les activitats amb audició, com la web-quest i
les
javaclic. Però vull afegir que nosaltres pensàvem que el projecte podia
anar
dirigit a infants de primària i quan ens vam adonar que no, ja no teníem
temps
per canviar-ho tot. Per això vam donar per fet que tots o la gran
majoria d´infants
de primària sabien llegir.
Vull agrair la col·laboració als informàtics de la
universitat, que en
tot moment han estat al nostre costat per resoldre els nostres dubtes i
per
ajudar-nos aconseguir la nostra fita, que era crear una mena de pàgina
web amb
links externs amb activitats que nosaltres havíem fet. Per això vam
necessitar
accedir a un espai web perquè les nostres activitats tingueren un propi
link i
poder enllaçar-les. Estic segura que sense la seva ajuda no haguérem
aconseguit
fer tot el que volíem.
Ja per concloure, vull afegir que fer un projecte d’aquestes
característiques
ha estat una bona experiència, perquè ens ha apropat més a les noves
tecnologies, i ens ha ajudat a adonar-se de forma directa de la
importància d’aquestes
en el sistema educatiu.