REFLEXIÓ PRESENTACIONS


Els projectes que vam dur a terme crec que han estat molt bé, degut a que veure i escoltar com van fer el seu propi centre d’interès i el resultat final dels altres grups, és un bon mètode per aprendre de i amb els altres companys. Moltes d´elles van ser molt gracioses, i personalment, m’he adonat, que en la nostra aula, predomina sobretot, el sentit del humor per davant de tot..

Cal dir que pense que la finalitat que busquem tots els grups quan treballem de forma col·laborativa és gaudir de la feina  i per suposat, aconseguir un treball ben fet. Sovint és complicat treballar en grup, per això veig important que els propis alumnes busquem eines o formes de treballar dinàmiques o divertides i que ens ajuden a solucionar els possibles conflictes que es solen produir.

M’he adonat de que en les exposicions hem gaudit tots molt amb idees dels nostres companys i amb fets graciosos, com escoltant les veus de les nostres companys/es en les explicacions de les activitats o veient fotos, vídeos d´ells/es, etc. Aquest és per  a mi, un dels principals aspectes importants que té treballar en grup: saber modificar les possibles situacions problemàtiques, i fer-les més agradables per mitjà d’idees o estratègies que de forma inconscient surten i ens alegren la metodologia de la tasca.

Des del meu punt de vista, els centres d’interès que hem exposat a classe eren un poc repetitius. Els animals, els animals del bosc, els animals de la granja, les abelles...., però crec que és degut a que és un contingut que agrada molt als infants, i alhora és fàcil obtindre recursos a la web sobre aquest. Vull afegir que van haver-hi altres temes, com els instruments musicals, l’arròs al delta i d’altres més.

Sincerament crec que vaig estar igual de atenta en tots els grups, encara que molts d´ells parlaven sobre els animals i es feia un poc monòton, però vull dir que cadascú tenia activitats diferents o fets graciosos que et captaven l’atenció.

El nostre centre d’interès, els contes adaptats a infants amb dificultats auditives o visuals, un cop he vist la resta de projectes, veig que ha tingut un enfocament diferent a la resta. Crec que és així degut principalment a la nostra finalitat, que no és només apropar als alumnes a les noves tecnologies, sinó que en primer lloc és facilitar eines o recursos per integrar aquells alumnes amb necessitats educatives especials i sobretot que la resta siguen conscients de les seves dificultats. Està clar que les eines o recursos són facilitades per mitjà de les noves tecnologies, però aquesta finalitat està “situada de forma indirecta”.

Crec que en el nostre projecte hem fet una petita errada, i és que haguérem tingut que adaptar totes les activitats amb audició, com la web-quest i les javaclic. Però vull afegir que nosaltres pensàvem que el projecte podia anar dirigit a infants de primària i quan ens vam adonar que no, ja no teníem temps per canviar-ho tot. Per això vam donar per fet que tots o la gran majoria d´infants de primària sabien llegir.

Vull agrair la col·laboració als informàtics de la universitat, que en tot moment han estat al nostre costat per resoldre els nostres dubtes i per ajudar-nos aconseguir la nostra fita, que era crear una mena de pàgina web amb links externs amb activitats que nosaltres havíem fet. Per això vam necessitar accedir a un espai web perquè les nostres activitats tingueren un propi link i poder enllaçar-les. Estic segura que sense la seva ajuda no haguérem aconseguit fer tot el que volíem.

Ja per concloure, vull afegir que fer un projecte d’aquestes característiques ha estat una bona experiència, perquè ens ha apropat més a les noves tecnologies, i ens ha ajudat a adonar-se de forma directa de la importància d’aquestes en el sistema educatiu.